12 mei 2021

Minder met geld/vermogen bezig

Over het algemeen geldt: dat wat je aandacht geeft, groeit. Zo ook bij geld/vermogen. Door slim te beleggen en investeren groeit je vermogen sneller dan wanneer je het op een spaarrekening zet.

De laatste tijd ben echter ik minder met geld en bloggen bezig. Dat heeft een aantal redenen. Ten eerste is het lente, iets waar ik ieder jaar naar uitkijk. We hebben een grote tuin met flinke moestuin, wat simpelweg veel tijd en energie kost. Heerlijk om te doen, maar wel een tijdvreter.

Daarnaast groeit ons geld/vermogen bijna als vanzelf door het dividend wat iedere maand binnenkomt en de maandelijkse aflossing op de hypotheek. In het begin was het nog leuk om de ontwikkelingen te volgen, maar de laatste tijd gebeuren de aflossingen en beleggingen bijna automatisch, zonder er verder veel aandacht aan te besteden. Herhalen, herhalen en nog eens herhalen.

Samen met dat we de laatste tijd privé wat minder leuke dingen meemaken, ben ik dus een stuk minder bezig met geld en de groei ervan. Het groeit toch wel, dus waarom zoveel aandacht erop vestigen.

Ik vraag me af of die aandacht nog verder afneemt naarmate ons geld/vermogen verder groeit of dat het een tijdelijke dip is. No worries, ik blijf om de (ongeveer) 5 dagen wat posten.



Zijn jullie veel bezig met je geld/vermogen?

2 opmerkingen:

Mr. Robot zei

Ik vind het wel herkenbaar hoor. Zelf vind ik het nog steeds interessant en heb ik nog een lange weg te gaan. Maar de wil om te bloggen is soms even afwezig. Dat merk ik dan ook weer in de kleinere hoeveelheid reacties op mijn blogposts. Waardoor mijn interesse nog wat afneemt, een verkeerde sneeuwbal dus :-)

Anderzijds doen we dit voor onszelf en ons gezin en niet primair voor het bloggend publiek. Althans niet als je geen geld verdiend met je blog...

Mr Groeigeld zei

Het aantal actieve blogs en reacties neemt de laatste tijd wel af, merk ik ook. Het zal wel iets met de lente en corona-moeheid te maken hebben.

Zelf blog ik vooral voor mezelf, maar actieve reacties en discussies zijn altijd leuk.