14 september 2021

Financieel meevallertje

Vandeweek hadden we een financiële meevaller. Niet gigantisch, meer een meevallertje. 

Onlangs hebben we een verbouwing gehad (iets met isoleren) aan ons huis. Zoals ik hier al schreef, wilden we niet lenen voor een grote verbouwing vanwege de bijkomende kosten. Daarnaast hadden we een kleinere verbouwing op het oog, die meer isolerende werking zou hebben.

De oorspronkelijk offerte ging uit van zo'n €9000 (bizar wat de uurlonen tegenwoordig zijn trouwens). Echter, na 1,5 dag waren de mannen al klaar, veel sneller dan gepland. Uiteindelijk werd dat netjes verrekend en kwam het neer op €6500. Dus €2500 minder! Kijk, dat noem ik nog eens een mooie meevaller.

Wat gaan we nu doen met die meevaller? Normaal zou ik zeggen, terug op de spaarrekening of op de rekening samen met wat extra beleggen. We hebben echter nog een aankoop op het vizier (binnenkort meer daarover hopelijk), dus dat gebruiken we deels daarvoor.


Wat doen jullie met financiële meevallers? Gebruiken voor wat anders of terug op de spaar/beleggingsrekening?

4 opmerkingen:

Geldsnor zei

Mits de buffers gevuld zijn, gaan financiële meevallers linea recta naar de hypotheek.

Martijn zei

Financiële meevallers gaan voor 50% in mijn beleggingen en de rest op de spaarrekening.
Behalve de subsidie die ik terug kreeg voor de bouw van mijn nieuwe kozijnen en spouwmuurisolatie. Deze wordt besteed aan de woning.

Mr Groeigeld zei

@Martijn: Dat heb je dan mooi in 3 delen verdeeld. De eerste twee gaat hier meestal ook zo.

Mr Groeigeld zei

@geldsnor: hier verdeel ik het vaak tussen beleggingen, sparen en hypotheek aflossen. Hangt inderdaad af van hoe de buffers gevuld zijn.